עם רקע במסדי נתונים ומדעי המחשב, שיווק באינטרנט ואופטימיזציה של מנועי חיפוש, קושיאר אזימיאין מגדיר את עצמו כאדם החובש כובעים רבים. בתחילת 2011 הוא תיעל את המומחיות המגוונת שלו ליצירת Concertboom, מסד נתונים מקיף מתואם. Concertboom מבצע מונטיזציה באמצעות מכירת כרטיסים ו-Google AdSense, ומציג למעלה מארבע מיליון הופעות של מודעות מדי חודש. "AdSense יוצר כמות מזערית של בזבוז במודעות — המפרסם מפיק את הערך המרבי מהמודעות שלו, ובעל האתר מפיק את מירב הכסף", אומר קושיאר, שנזכר בהחלטתו להשתמש ב-AdSense. כשהתנועה עלתה למיליון מבקרים ייחודיים בחודש, קושיאר חיפש דרכים חדשות להגדיל את ההכנסות מ-AdSense.

שינוי פשוט מביא להכנסות משגשות
בתחילה, קושיאר הציג מודעה אחת בלבד בגודל 300x250 בחלק מהדפים שלו. לאחר מספר חודשים, הוא קיבל דוא"ל מותאם אישית מהצוות של Google AdSense, שמשתף באופן תקופתי טיפים לאופטימיזציה כדי לעזור לבעלי אתרים למקסם הכנסות. הדוא"ל כלל הצעה להוספת יחידת מודעות או שתיים, עד למקסימום של שלוש יחידות מודעות בכל דף.
הצעה זו הפתיעה את קושיאר, שבעבר חשב שיחידות מודעות אחת בכל דף היתה הכמות המרבית המותרת. "כמו כן, הייתי קצת סקפטי לגבי ירידת איכות הדף, ולא רציתי לשנות את הממשק שלי כדי להציג מודעה נוספת. אבל אמרתי 'בוא ניתן לזה סיכוי'. הוספתי יחידת מודעות אחת והתוצאה היתה מדהימה. ההכנסות שלי זינקו ביותר מפי ארבעה בשבוע הראשון," הוא נזכר.

האיכות היא הגורם החשוב ביותר
בהתחשב ביתרונות של יישום פשוט זה, קושיאר ממליץ לבעלי אתרים אחרים לנסות אותו, אך לא על חשבון איכות האתר וחוויית המשתמש. "אתר איכותי מציג את התוכן הנכון, במיוחד אם הקהל שלך מגיע ממנועי חיפוש. אל תטעה את הקהל ותמשוך אותו לתוכן שאין לך. ספק תוכן שיהיה מדויק, מעודכן ויוצג בזמן עם גרפיקה נאה ונקייה. הקפד לשמור על איכות הדף ועל זמן טעינה מהיר. הכר את הקהל שלך ושקול אילו פורמטים של מודעות מתאימים ביותר לתוכן שלך. כמו כן, ודא שלא תפגע באסתטיקה של האתר, כדי שהאתר לא ייראה כמו זבל פרסומי," הוא מייעץ.
קושיאר גם מציין שמאחר והוא הקפיד להתמקד באיכות, הוא לא נתקל בשינויים כלשהם בדירוג החיפוש שלו לאחר הוספת יחידת מודעות חדשה.

השקעה סולידית
לאחר שראה כיצד ההכנסות שלו גדלות פי ארבע, קושיאר רואה את Concertboom באור חדש. "בעבר ראיתי באתר זה רק הכנסה נוספת, אבל כעת הוא עסק צומח. אני יכול להתחיל לשכור עובדים שיעזרו לי ליצור תוכן נוסף," הוא אומר. "האופטימיזציה הזו של AdSense שינתה את כל הדינמיקה של Concertboom."

-----
פורסם על ידי קרוליין האלפין
מומחית אופטימיזציה של AdSense