לפוסט השני שלנו בסדרת Mobile Mondays, הזמנו את גרייס נסרי מ-FindtheBest לשתף אותנו בחוויית המעבר לנייד של החברה שלה.  קראו את הפוסט הקודם שפרסמנו היום למידע על הגדרת יעדים לנייד. 

השימוש בנייד צומח בקצב מהיר הרבה יותר מכל טכנולוגיה אחרת שראינו עד כה. באירוע Think Mobile של Google שהתקיים בשנה שעברה, אמרה מרי מיקר מחברת Kleiner Perkins שהנייד צומח בקצב ובעוצמה שמעולם לא נראו כמותם, ודניס וודסייד מ-Google צפה כי "הנייד ייצור את שוק הטכנולוגיה הגדול ביותר אי פעם. שוק זה יגמד את ה- PC ואת כל ההישגים של תעשיית ה PC -עד היום".

לאור מגמה גלובלית זו של מעבר לנייד, מתוך הכרה בכך שלפלחים גדולים של לקוחות פוטנציאליים יש גישה לניידים בלבד, ומתוך ידיעה שכ-60% מזמן השימוש בטלפונים חכמים מוקדש לפעילויות חדשות - כלומר פוטנציאל להשגת לקוחות חדשים - אנו ב-FindTheBest החלטנו להשיק גירסה של האתר שלנו עם אופטימיזציה לנייד.
 
 FindTheBest  הוא מנוע השוואה מבוסס נתונים. האתר שלנו לנייד הושק בינואר, לאחר שהבחנו בפלח גדול של לקוחות פוטנציאליים שאליו לא הצלחנו להגיע בצורה יעילה. לפני השקת האתר שלנו לנייד, הסבירות שאורחים בנייד ינטשו מיד את האתר הייתה גבוהה ב-12%, ומספר הדפים שבהם הם צפו היה נמוך ב-27%, בהשוואה לאורחים במחשב שולחני .

 FindTheBest   עברה לנייד וזכתה בהכנסה גבוהה פי 3.5 מהנייד.

עם זאת, עיצוב אתר לנייד כרוך באתגרים והיה עלינו לקחת בחשבון שלוש נקודות עיקריות:
  1. בעוד שמחשבים שולחניים מסורתיים מציעים שטח נרחב יותר, הרי שהשטח במכשירים ניידים מוגבל יותר.
  2. למחשבים שולחניים ולמחשבים ניידים יש חיבורי אינטרנט מהירים יותר משל מכשירים  ניידים.
  3. מכשירים ניידים מבוססים בעיקר על מגע, מה שמצריך ממשק משתמש שונה לחלוטין.

איך FindTheBest עברה לנייד

שכרנו מומחה לניידים כדי לעצב את האתר שלנו לנייד. היה עלינו לשקול כמה החלטות כדי להבטיח את חווית המשתמש הטובה ביותר, שכן משתמשים המבקרים באתרים לנייד שאינם מציעים חווית משתמש טובה, לעתים קרובות עוזבים את האתר ועוברים לאתר מתחרה. מכיוון שאנחנו מציעים באתר הרגיל מידע רב ומגוון, המוצג במגוון דרכים, היה עלינו להגביל את התוכן שהאתר יכלול בגירסה לנייד. העלינו שאלות כמו "מהם המסננים הרלוונטיים ביותר שעלינו לכלול?" וצמצמנו את שדות הנתונים בדפי תוצאות החיפוש של כל השוואה כך שיופיעו רק השלושה החשובים ביותר. בדומה לכך, ערכנו שיקולי עיצוב כדי להבטיח שמשתמשים יוכלו לגשת למידע הנחוץ להם בתוך שלוש לחיצות ושהדפים ייטענו במהירות ברשתות דור שלישי.

בתום הפיתוח והעיצוב של האתר לנייד, יכולנו ליישם כמה מהמסקנות שלנו באתר הראשי.

התוצאות: גידול במספר הלקוחות ובהכנסה ממודעות של FindTheBest ושותפיה

נכון להיום, 25% מהלקוחות שלנו ניגשים לאתר דרך ניידים. בעוד שהתנועה ל- FindTheBest צומחת בכ-15-20% מדי חודש, שיעור המשתמשים הניגשים ל- FindTheBest במכשירים ניידים גדל ב-25%.

בין ינואר 2011 לינואר 2012, המספר הכולל של ביקורים ב-FindTheBest גדל פי 3, בעוד שמספר הביקורים במכשירים ניידים בלבד גדל פי 7. בשבוע שלאחר השקת הגירסה לנייד, מספר הביקורים ממכשירים ניידים גדל ב-28% (בהשוואה לגידול של 19% במספר הביקורים שלא במכשירים ניידים). מעורבות המשתמשים שלנו גדלה אף היא באופן ניכר: הצפיות בדף לכל ביקור מניידים גדלו ביותר מ-15%--מה ששוב הוכיח את התועלת של ביצוע אופטימיזציה לנייד.

האתר לנייד הניב לנו גם הכנסות גבוהות יותר ממודעות. לאחר השקת האתר לנייד, ההכנסה שלנו ממודעות בניידים גדלה פי 3.5. היתרונות של יצירת אתר עם אופטימיזציה לנייד הוכיחו את עצמם גם אצל בעלי האתרים השותפים שלנו, שעמם נמנים כעת TechCrunch, VentureBeat ו-.Android Authority

מהו השלב הבא?

אנו מנתחים בקביעות את התנהגות המשתמשים שלנו וממשיכים לבצע אופטימיזציה של האתר לנייד בהתאם. כעת אנו בודקים דרכים להכללת טכנולוגיות עיצוב גמישות באתר, כך שניתן יהיה למזג יחד את בסיסי הקוד לנייד ולמחשבים שולחניים. תחזוקה של שני בסיסי קוד גוזלת זמן רב, אך אנו מאמינים שזה העתיד ושהתמורה מצדיקה את ההשקעה .

-----

פורסם על ידי גרייס נסרי, עורכת ראשית ב-FindTheBest