ניקח לדוגמה את שלוש מילות המפתח הבאות בהתאמה מדויקת ובהתאמה לביטוי ב-AdWords.
[קרם הגנה עמיד במים]      "ציפוי עמוד"      [מכונת קפה למנה אחת]

כעת, בחנו את שתי השורות הבאות של שאילתות חיפוש.
1.       קרם הגנה עמיד במים     קנה ציפוי עמוד         מכונת קפה למנה אחת
2.       קרם הגנה עמיד במם      קנה ציפויי עמודים     מכות קפה למנה אחת

כיום, רק שאילתות החיפוש שבשורה העליונה (1) ייחשבו כהתאמה ויורשו להפעיל מודעה שיכולה להופיע בתוצאות. AdWords לא תחשיב את הגרסאות הדומות שבשורה התחתונה (2) כהתאמה, למרות שכוונת המשתמש דומה.

התנהגות התאמה זו תשתנה בקרוב. החל מאמצע מאי, מילות מפתח בהתאמה לביטוי ובהתאמה מדויקת יתאימו לגרסאות קרובות, כולל איות שגוי, צורות היחיד והרבים, גרסאות נגזרות, דגשים וקיצורים. על סמך מחקרים ובדיקות שערכנו, אנו סבורים ששינויים אלה יועילו מאוד למשתמשים ולמפרסמים.

התמקדות בבכוונת המשתמש
אנשים לא מאייתים או מקלידים בצורה מושלמת. לפחות 7% משאילתות החיפוש מכילות שגיאת איות, וככל שהשאילתה ארוכה יותר, כך עולה שיעור השגיאות.

גם עם איות מושלם, שני אנשים המחפשים אותו הדבר ישתמשו לעיתים קרובות בגרסאות שונות מעט, כגון "אופני ילדים" ו"אופניים לילדים" או "רצפת עץ" ו"ריצוף עץ".

מערכות החיפוש הרגיל של Google מזהות שגיאות איות וגרסאות קרובות ומפצות עליהן בתוצאות החיפוש.




אנו יודעים שמשתמשים מרוצים יותר כאשר הם מקבלים תוצאות חיפוש המשקפות את כוונתם ועוזרות להם לבצע את הפעולה הרצויה, גם אם הן לא מהוות התאמה מדויקת למונחי החיפוש שהקלידו. לכן אנו מרחיבים התנהגות זו גם למודעות. 

יתרונות למפרסמים רבים, שליטה לכולם
הניסויים שלנו הראו כי בממוצע, התנהגות ההתאמה החדשה הגדילה את מספר הקליקים על מודעות AdWords שמיועדות לרשת החיפוש ב-3%, במחירים דומים לקליק, בחשבונות המקבלים שליש או יותר מהקליקים שלהם מהתאמה לביטוי ומהתאמה מדויקת. זכרו כי התוצאות עשויות להשתנות בין מפרסמים.

בדקנו שיפור חדש זה בקרב מפרסמים, והמשתתפים ראו תוצאות חיוביות. "בעבר השקענו זמן רב כדי לוודא שכללנו מאות גרסאות של איות שגוי של מותגים וכן את צורות הרבים של כל מילות המפתח שלנו", אמרה דנה פרוינד, מנהלת בכירה לשיווק במנועי חיפוש בחברת GameDuell. "כעת, עם השיפורים בהתאמה המדויקת ובהתאמה לביטוי, כבר איננו צריכים לדאוג בנוגע למילות מפתח אלו. אנו מקבלים יותר הופעות רלוונטיות עבור מספר קטן יותר של מילות מפתח, ופירוש הדבר חיסכון משמעותי מבחינתנו בזמן".

אם אינכם מעוניינים באפשרות לקבל יותר קליקים ומעדיפים להמשיך להשתמש בהתנהגות ההתאמה הנוכחית במסע הפרסום, האפשרות עדיין תעמוד לרשותכם. במהלך השבועות הקרובים נתחיל להשיק אמצעי בקרה שיסייעו לכם לכוונן את אפשרויות ההתאמה של מילות המפתח שלכם. כשיחלו לפעול, התחברו לחשבון AdWords שלכם ובחרו בכרטיסייה הגדרות מסע פרסום. בקטע "הגדרות מתקדמות" בחרו אפשרויות התאמה של מילות מפתח:



שוב, ההשקה של אמצעי הבקרה החלה במהלך השבועות האחרונים, בכל חשבונות AdWords. אך לשם הבהרה, התנהגות ההתאמה החדשה תיושם בפועל רק מאמצע מאי.

לפרטים נוספים על התנהגות ההתאמה של מילות מפתח, שינויים בדיווח ושאלות נפוצות אחרות, בקרו במרכז העזרה של AdWords. 

פורסם על ידי ג'ן הואנג, מנהלת מוצר AdWords