לפוסט זה של Mobile Mondays, הזמנו את Netbiscuits להציע לך שיטות עבודה מומלצות וטיפים ליצירת חוויה טובה בנייד עבור המשתמשים שלך.  Netbiscuits היא פלטפורמת ענן מובילה שנועדה לפיתוח ולייצור של יישומי אינטרנט של הדור הבא, בכל המכשירים הניידים והפלטפורמות המחוברות אליהם.

יצירת חוויה בנייד המתמקדת במשתמש אינה נגמרת בכיווץ האתר הקיים שלך, כך שיתאים למסך של מכשיר נייד. מדי יום, צרכן מחובר יוצר אינטראקציה עם המותג שלך וצורך את התוכן שלך בטלפונים חכמים, בטאבלטים, בטלוויזיות חכמות ובקונסולות משחקים. כדי לעמוד בביקוש הצרכנים לגישה מיידית ואופטימלית, על המשווקים לעצב "חוויות מקושרות" מעניינות שמגיבות באופן שונה לכל מכשיר, שכן כל אחד מהם מציב אתגרים שונים מבחינת מידות, יכולות וצריכת תוכן.

כדי לפתור אתגרים אלו, על המשווקים להתמקד בעיצוב גמיש שלוקח בחשבון את העולם מרובה-הפלטפורמות ומאפשר חווית משתמש "המתמקדת בתוכן" ואופטימלית למכשירים. הפריסה צריכה להשתנות בהתאם לגודל ולצורת המסך של המכשיר, כדי להבטיח חוויה המשתנה ככל שמכשירים חדשים מושקים בשוק. 

מכשירים המבוססים על מגע פיתחו את החוויה הדיגיטלית של המשתמש על ידי מתן "חווית תגובה במקביל" לבקשת המשתמש, בניגוד ל"חווית התגובה העוקבת" המצויה בחווית המשתמש המסורתית של "הצבע ולחץ" בנייד.  העיצוב של חוויה "מקבילה" בנייד עם תכונות רבות המבוססות על מגע, מבטיח זרימה טבעית יותר של מידע ובסופו של דבר משפר באופן משמעותי את יעילות האתר. לדוגמה, במקום להשתמש מחדש בממשק מסורתי של אתר, לקוחות מסחריים רבים הפועלים בנייד משתמשים בממשק 'גרור ושחרר' לשם הצבת פריטים בעגלת קניות, והדבר הוביל לגידול משמעותי במכירות שלהם במכשירים המבוססים על מגע.

מלבד פריסה, העיצוב חייב לסגל גישה המתבססת על תוכן כדי להבטיח את חווית המשתמש. עליך להציג תוכן בפני המשתמשים שלך על סמך הנושאים שבהם הביעו עניין, וכן על סמך השעה ביום, מזג האוויר או המיקום הגיאוגרפי שלהם. מערכת שזוכרת את הפריטים שבעגלת הקניות שלך כבר הפכה מזה זמן רב למרכיב חשוב בחוויה הכוללת של המסחר האלקטרוני. אך ניתן להרחיב תפיסה זו על ידי שיוך מגוון רחב יותר של תכנים למשתמש, וכך להציג מאמר שעניין את הלקוח בשעה מוקדמת יותר ביום או מידע על מזג אוויר לקראת טיול מתוכנן. כדי לספק חווית משתמש חיובית, יש לעשות זאת באופן מתואם ומדויק המגביל צפיפות תוכן.

אחד מהמאפיינים המאתגרים ביותר במעבר לנייד, הוא המידות השונות של מסכי הטאבלטים והטלפונים החכמים. כשמדובר בטאבלטים, אנו מייעצים ללקוחות לנקוט גישה רב-שכבתית בעיצוב ובמתן חוויה של "בדף אחד". על ידי הטמעה או פריסה של סרטון או גלריית תמונות בחלק העליון של הדף, מעורבות הצרכנים והפעולות שלהם מתרחשות מבלי לאלץ את המשתמש לעזוב את הדף.

התייחסות למכשיר המשתמש והצגת תוכן מתאים בפניו, מתבצעות באמצעות ניתוח. התובנות המתקבלות מהנייד, כולל דגמי מכשירים, רזולוציית מסך, יכולות מכשיר, ספק שירותים ושפה מועדפת של משתמש, עולות בהרבה על הפעילויות השיווקיות המסורתיות. בהשוואה למיקום גיאוגרפי, משווקים מנוסים משתמשים במידע זה כדי להגדיר את המוצרים שיוצעו ולהתאים את ההנחות למיקום הגיאוגרפי.

לאחר שתבין נקודות אסטרטגיות אלו, עליך לזכור גם את שיטות העבודה המומלצות והפשוטות הבאות: 
  • הנייד אינו ערוץ. הנייד הוא פתרון משולב- ועדכונים במערכת ניהול התוכן, בניהול קשרי הלקוחות ובמסחר האלקטרוני - צריכים להתבצע באותו זמן ובאותן מערכות כמו עדכונים באתר המסורתי שלך. 
  • ערוך מחקרים! צור מעורבות אצל הצוות, החברים והמשפחה שלך, כדי לקבל תובנות ביחס לאופן שבו הם משתמשים במכשירים הניידים שלהם. ערוך ניתוח מקיף כדי לדעת כיצד המתחרים שלך מתארים את המוצרים והשירותים שלהם וכיצד הם מספקים אותם.
  • עצב את האתר שלך באופן שיפתור את הבעיות העיקריות או המצבים העיקריים שבהם ייתקלו הלקוחות. חשוב על התכונות, המשימות והרכיבים הקיימים באתר וכיצד הם מתורגמים באופן הטוב ביותר לנייד, ולאחר מכן יישם זאת בפועל.
  • ודבר אחרון, אל תסתפק בשכפול האתר המסורתי שלך. הצרכנים רוצים ומצפים לחוויה אחרת בנייד.

----
פורסם על ידי קרייג בסנוי, מנכ"ל, יבשות אמריקה, Netbiscuits

למידע נוסף על פלטפורמת Netbiscuits, בקר בכתובת Netbiscuits.com.