בחודש שעבר הודענו על כוונתנו לשנות את האופן שבו סבב המודעות פועל ב-AdWords. בעיקר, שינינו את הגדרת הסבב באופן שווה כך שהמודעות יוצגו בצורה שווה יותר למשך 30 יום, ולאחר מכן תבצע AdWords אופטימיזציה כדי להציג את המודעות שמניבות ביצועים טובים יותר, בתדירות גבוהה יותר.


במהלך החודש האחרון שמענו מספר חששות בנוגע לשינוי זה. תודה על כל המשוב - הקשבנו קשב-רב להערות אלו כדי לקבוע את דרך הפעולה המתאימה ביותר. החששות התמקדו ב-(1) היעדר אפשרות לבטל הסכמה לשינוי זה ו-(2) האפשרות שתקופת הזמן של 30 יום להצגה בסבב שווה תהיה קצרה יותר מפרק הזמן שקבעתם לבדיקת מודעות חדשות. בנוסף נשאלנו מדוע החלטנו על שינוי זה.


ראשית, אנו מבקשים להסביר בקצרה מדוע החלטנו לעדכן את אופן הפעולה של סבב המודעות. בדיקות שערכנו הראו כי לאחר שינוי ההגדרה של סבב שווה תקבלו תנועה איכותית יותר באופן אוטומטי ויעיל. מצאנו כי, בממוצע, סבב המודעות האופטימלי מניב גידול בשיעור הקליקים וגידול בנפח ההמרות הכולל שמפרסמים מקבלים. הנה דוגמה המתארת את היתרון (הערה: הנתונים נועדו לצורך המחשה בלבד):


מודעה א' הניבה שיעור קליקים של 3%, בעוד שמודעה ב' הניבה שיעור קליקים של 1%. בהגדרה המקורית של סבב שווה, המודעות היו מוצגות באופן שווה פחות או יותר וכתוצאה מכך שיעור הקליקים הממוצע שהיה מתקבל הוא כ-2%. לפי ההגדרה החדשה, מודעה א' תוצג לעתים קרובות יותר לאחר שפרק הזמן לסבב השווה יחלוף, וכך שיעור הקליקים הממוצע שיתקבל יהיה קרוב יותר ל-3% - גידול של 50% בקליקים. המערכות שלנו ימשיכו להציג גם את מודעה ב' עבור נתח קטן יותר של התנועה, כדי להמשיך לבדוק את רמת הביצועים שהיא תקבל.


בנוסף, במענה למשוב, בכוונתנו לבצע שני שינויים בהגדרה זו. ראשית, נאריך את תקופת הסבב השווה מ-30 יום ל-90 יום, כדי שתקבלו פרק זמן ארוך יותר לבדיקת מודעות חדשות. שנית, אם אתם עדיין מעוניינים להציג מודעות בסבב שווה ללא הגבלת זמן, בכוונתנו להציע אפשרות לבטל הסכמה לשינוי זה. תוכלו לבטל את הסכמתכם על ידי מילוי הפרטים שלכם בטופס זה, או על ידי יצירת קשר עם נציג חשבונכם. שני השינויים נכנסו לתוקף ב-11 ביוני 2012.


אם נקבל דרישה ממפרסמים רבים לביטול ההסכמה במהלך ששת השבועות הבאים, נציע אפשרות זו גם ישירות בממשק AdWords.


אנו בטוחים ששינויים אלו בסבב המודעות יאפשרו לנו להציג מודעות איכותיות יותר בפני המשתמשים שלנו, ומודעות שמעניקות ביצועים טובים יותר עבור המפרסמים שלנו. עם זאת, אנו מבינים גם את החשיבות של חופש וזמן להחליט מה מתאים לכם יותר, ולכן אנו מודיעים על שינויים אלו היום. המשיכו לשתף איתנו את המשוב שלכם כדי שנוכל לבנות פתרונות שיעמדו בצורכי הפרסום שלכם.


פורסם על ידי ניק פוקס, סגן נשיא, ניהול מוצרים