חשוב על האתר שלך כעל "הממלכה שלך". אתה זה שקובע איזה מודעות יוצגו. AdSense מספקת בקרות חזקות שמסייעות לך לאפשר ולחסום מודעות באתר שלך. אין לראות בחסימת מודעות אמצעי לאופטימיזציה של החשבון, אלא דרך להבטיח שתהיה מרוצה מהמודעות שמוצגות. במהלך הימים הקרובים, נפריך כמה מהמיתוסים הנפוצים ביותר הקשורים לחסימת מודעות ששמענו מבעלי אתרים.

מיתוס: לא משנה כמה מודעות אחסום, הן פשוט יוסרו מהאתר שלי.
יש להשתמש בחסימת מודעות בצמצום. הצגת כל המודעות יוצרת את האווירה התחרותית ביותר במכירה פומבית של מודעות, כאשר כמות גדולה ככל האפשר של מודעות מהמלאי מתחרה על הופעה באתר שלך.

ועם זאת, יש כמה סיבות טובות לחסימת מודעות:
  • אתה רגיש לתוכן של מודעות מסוימות (או קטגוריה של מודעות) ומעדיף שלא להציג אותן באתר שלך (למשל פוליטיקה, מיניות או דת).
  • אתה רוצה לחסום מודעות מחברה מסוימת מכיוון שכבר יש לך עסקת פרסום ישירה איתה.
  • אתה רוצה לחסום מודעות המגיעות ממתחרה של העסק שלך.

מיתוס: אם אחסום מודעות עם תשלום נמוך ארוויח יותר כסף.
אפילו אם מודעה מסוימת תורמת רק חלק קטן מההכנסה שלך, חסימתה תוביל ככל הנראה להצגת מודעה המייצרת הכנסה נמוכה יותר. אנו נציג תמיד את המודעה עם התשלום הגבוה ביותר, לכן אם מודעה מסוימת הופיעה באתר שלך, פירוש הדבר שהיא היתה המודעה עם הביצועים הגבוהים ביותר מבין כל המודעות הזמינות.

מיתוס: חסמתי כמה מודעות למספר ימים והרווחים שלי עלו. פירוש הדבר שחסימה סייעה להגדיל את הרווחים שלי!
הרווחים בחשבון AdSense שלך יכולים להשתנות כל הזמן. ההכנסה שלך תלויה במספר משתנים - החל משינויים בתנועה באתר ועד למפרסמים המשנים את הצעות המחיר שלהם. אין למהר ולקבוע שהמתאם מצביע על קשר סיבתי!

כפי שהוזכר במאמר זה של מרכז העזרה, אנחנו ממקדים מודעות בהתבסס על התוכן והקהל שלך. המודעות שאתה רואה אינן בהכרח אותן מודעות שהמשתמש שלך רואה (למשל מיקוד מבוסס עניין, ומיקוד גיאוגרפי). מלבד זאת, גם אם לך כבעל אתר נראה שמודעות מסוימות אינן קשורות לנושא, יתכן שהמשתמש ימצא בהן את התועלת הרבה ביותר באותה הפעלת גלישה.

מיתוס: אם אחסום מספיק מודעות, אוכל בעקרון לבחור את המודעות שיוצגו באתר שלי.
כפי שהאל וריאן, הכלכלן הראשי של Google, ציין בפוסט קודם, המודעות שמנצחות במכירה הפומבית הן אלה שצפויות לספק לך את ההכנסה הגבוהה ביותר, תוך הבטחת חווית משתמש טובה. לא תמיד מופיעות באתר שלך אותן מודעות, וזאת ממגוון סיבות, הנעות משינויים בהוצאות המפרסמים ועד למיקוד גיאוגרפי של משתמשים.

המשך יבוא במהלך השבוע הנוכחי, עם חלק 2 של סדרת המאמרים על חסימת מודעות!

-----
פורסם על ידי וסלי האוזר, צוות 'Inside AdSense'