זהו החלק השני בסדרה בת שלושה חלקים המדגישה חמישה עקרונות של חווית משתמש שכדאי לזכור בעת תכנון האתר שלך. השימוש בעקרונות האלה יעזור לך לספק חוויה נפלאה למשתמשים באתר שלך.

בפוסט הקודם שעסק בחוויית המשתמש, זיהינו מספר יעדים לגבי האתר שלך וביחס למשתמשים שלך. עסקנו באופן שבו תוכל לשמר משתמשים באתר שלך ובחשיבות של ארכיטקטורה עקבית ברחבי האתר.

בפוסט הזה, תלמד כיצד להוביל משתמשים ברחבי האתר שלך ומדוע תרחישי שימוש שונים (מחשב שולחני או מכשיר נייד, למשל) מחייבים הגדרות שונות.

3. ודא שמשתמשים יודעים באילו פעולות לנקוט באתר שלך
משתמשים צריכים לדעת תמיד מהי הפעולה הבאה שעליהם לבצע באתר שלך. כאשר משתמש נוחת בדף שלך, צריך להיות ברור לו היטב למה עליו לשים לב קודם כל, למה אחר כך וכן הלאה. יש להבהיר היטב את הפעולה הבאה שעליו לבצע, בין אם זו לחיצה על 'קנה' כדי לקנות משהו ובין אם קריאה של מאמר שקשור לנושא.

טיפים:
התייחס לנקודות הבאות בעת יצירת 'קריאות לפעולה' משמעותיות.
  • הדגשה: הדגש את הקריאה לפעולה באמצעות גודל, צבע, ניגודיות ו/או שימוש ברווח לבן.
  • פשטות: אל תעמיס את האתר ביותר מדי פעולות שונות. חשוב היטב מה אתה רוצה שמשתמשים יעשו ותן עדיפות לפעולות האלה בתכנון שלך.
  • תמריץ: תן תמריץ למשתמשים לנקוט פעולה. תוכל לבטא זאת בהנחות, מתנות, השתתפות בהגרלה, או גישה לתוכן נוסף.
  • קירבה: ודא שהקריאה שלך לפעולה נמצאת במיקום הגיוני בדף. לדוגמה, אם הדף כולל כתבה, תוכל להציב את הקריאה לפעולה מתחת לכתבה.
  • עקביות: דאג להציג את הקריאה שלך לפעולה ברחבי האתר והקפד על עקביות המראה שלה.

4. התאם את החוויה שאתה מציע למצב של המשתמשים
על האתר שלך לספק חוויה נפלאה למשתמשים בכל עת ובכל מקום שהמשתמשים זקוקים לאתר. חשוב להקדיש מחשבה לאופן שבו המשתמשים שלך משתמשים באתר במצבים שונים. הקפד להתייחס למגבלות הזמן שלהם ולאמצעי שבו הם משתמשים - מכשיר נייד או מחשב.

טיפים:
היעזר בטיפים הבאים כדי להתייחס לתרחישי השימוש השונים שהמשתמשים שלך עשויים לחוות:
  • נסיבות: מהן הנסיבות שבהן נמצא המשתמש שגרמו לו לחפש מידע באתר שלך?
  • הגבלת תכונות: הגירסה לנייד של האתר שלך צריכה לכלול רק את התכונות העיקריות של האתר שיעזרו למשתמשים למצוא את המידע שהם מחפשים. השאר את יתר התכונות המתקדמות לאתר המוצג במחשבים שולחניים, שם יש למשתמשים שלך מעט יותר זמן.
  • מהירות: למשתמשים יש רק מספר שניות, לכן ודא שהאתר שלך נטען במהירות הבזק. הכלי 'מהירות דף' של Google יכול לעזור לך לבצע אופטימיזציה של זמן הטעינה.
  • סלחנות: משתמשים עושים טעויות, במיוחד בנייד. אפשר להם לבטל ולחזור בקלות למקום שבו הם היו בלי צורך להשתמש בלחצן 'הקודם'.

דוגמה:
נניח שהאתר שלך מציג ביקורות על מסעדות. במה יתבטאו הבדלי ההתנהגות בין משתמש בנייד למשתמש במחשב שולחני? ראשית, יש להניח שמשתמשים בנייד נמצאים בתנועה; ייתכן אפילו שהם הולכים ברחוב תוך כדי גלישה באתר שלך. לא יהיה להם זמן לנווט במספר דפים של מסעדות כפי שהם עושים באתר במחשב שולחני. הם מצפים שהאתר שלך ישתמש ב-GPS של הטלפון כדי לאתר את מיקומם ולהציג להם מסעדות פופולריות קרובות בהתאם לחיפוש שלהם. האתר שלך יכול אף לבצע אופטימיזציה של חוויית הקריאה של הביקורות עבור מכשירים ניידים על ידי הצגת הביקורות הקצרות הנפוצות ביותר מכיוון שאין למשתמשים זמן לקרוא ביקורות ארוכות.

זכור, המטרה היא לחשוב על המצב שבו נמצא המשתמש כאשר הוא מגיע לאתר שלך, ולהתאים את חוויית המשתמש למצב זה.

חזור מחר, ונדון ביצירת ביקורים חוזרים באתר שלך ונאמנות לקוחות באמצעות חוויה נפלאה.

פורסם על ידי: דיוויד ריצ'ארדס - Google AdSense

מקורות: 
אירועים של http://www.google.com/intl/iw/analytics/- Google Analytics
מדידת ההשפעה של שינויי עיצוב וניטור של המשך השימוש באתר שלך יעזרו לך להתעדכן באופן שבו המשתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך, בשינויים במגמות השימוש ובהתפתחויות לאורך זמן. אירועים של Google Analytics יעזרו לך למדוד את השינויים האלה על ידי מדידת קליקים על רכיבים שהוגדרו מראש בדף.

כלי מהירות אתר - https://developers.google.com/speed/pagespeed/
Google מספקת מספר כלים מעולים שיעזרו לך לשפר את מהירות האתר שלך.

How to GoMo - http://www.howtogomo.com
Google יצרה כלי מהיר שמראה לך כיצד נראה האתר שלך במכשיר נייד. הוא גם מספק משאבים מעולים שיעזרו לך לבנות את האתר הנייד שלך.

DUDA mobile - http://gomo.dudamobile.com
Duda Mobile הוא שותף של Google GoMo ומאפשר לך ליצור את האתר הנייד שלך תוך דקות.