בפוסט זה נציג דרך יעילה וקצרה ליצור טקסט מודעה דינמי, באמצעות התכונה הכנסת מילות מפתח. למרות שתכונה זו רלוונטית עבור מודעות הן ברשת החיפוש והן ברשת המדיה, בפוסט זה נתייחס רק לפונקציונליות של תכונה זו ברשת החיפוש.
תכונה זו מאפשרת למודעה להופיע עבור מילות מפתח שונות, בצורה שתאפשר למילות המפתח להופיע כחלק מטקסט המודעה, כמעט תמיד.
נדגים עבור גלית החשמלאית. גלית מציעה עבודות חשמל למשרדים, בתים פרטיים וכן עבור קבלנים, ועד היום היא פרסמה באמצעות מסע פרסום ובו 3 קבוצות מודעות, אחת עבור כל אחד מהתחומים הללו. מסע הפרסום הסתיים ועכשיו גלית שוקלת ליצור מסע פרסום חדש, אך היא מעוניינת לבחון את האפשרות לעשות שימוש בתכונה "הכנסת מילות מפתח".
במסע הפרסום של גלית, תהיה קבוצה מודעות אחת, עם מודעה אחת, שנראית כך:


אם המודעה תופעל עבור מילת המפתח עבודות חשמל למשרדים, המודעה תיראה כך:

מחפש עבודות חשמל למשרדים?

לגלית יש הסמכות ממשרד התמ"ת,

נסיון רב, ומחירים תחרותיים!

www.galit-hashmelait.co.il

ואם היא תופעל עבור מילת המפתח חשמלאי בירושלים, המודעה תיראה כך:

מחפש חשמלאי בירושלים?

לגלית יש הסמכות ממשרד התמ"ת,

נסיון רב, ומחירים תחרותיים!
www.galit-hashmelait.co.il

ולמעשה, עבור כל מילת מפתח יופיע טקסט מודגש במודעה. זה יתרון גדול במונחים של משיכת תשומת לב!
חשוב מכך, המודעה כמעט תמיד תהיה מותאמת לטקסט שהגולש הקליד ב-Google. הטקסט המופיע בתוך הסוגריים המסולסלים הוא ברירת המחדל, אשר תופיע אם מילת המפתח לא יכולה להיכנס למודעה. למשל, עבור מילת המפתח
גלית חשמלאית מוסמכת, טקסט המודעה יהיה ארוך מהמותר, ואז המודעה תיראה כך:

מחפש חשמלאי?

לגלית יש הסמכות ממשרד התמ"ת
,
נסיון רב, ומחירים תחרותיים!
www.galit-hashmelait.co.il

כלומר, במקרים בהם מילת המפתח לא יכולה להיכנס למודעה (מכיוון שהיא סימן מסחרי, למשל), ייעשה שימוש בטקסט ברירת המחדל, חשמלאי במקרה של גלית.

אם כן, מהי הדרך ליצירת טקסט דינמי?
על המשתמש לפתוח סוגריים מסולסלים (הסימן { ), לכתוב :keyword ולאחר מכן להזין את טקסט ברירת המחדל: מילה אחת או יותר. בסיום יש לסגור את הסוגריים המסולסלים (הסימן } ). טעות נפוצה של משתמשים שרק מתחילים לעשות שימוש בתכונה זו היא בחירת מילות מפתח בקבוצת המודעות שלא מתאימות היטב לכל וריאציית מודעה!

למשל, אם גלית הייתה בוחרת לכלול את מילת המפתח קבלן חשמל בניין (שנכללה במסע הפרסום המקורי שלה), אז היה מצב פוטנציאלי בו טקסט המודעה היה נראה כך:

מחפש קבלן חשמל בניין?

לגלית יש הסמכות ממשרד התמ"ת,

נסיון רב, ומחירים תחרותיים!
 
www.galit-hashmelait.co.il

קל לראות שזהו נוסח מבלבל ולא ברור. יתכן וגלית תבחר ליצור שתי קבוצות מודעות שונות: באחת יותר מילות מפתח דוגמת קבלן חשמל בניין וטקסט מודעה שאינו דינמי, ובקבוצה השנייה טקסט מודעה דינמי דוגמת זה שמופיע לעיל, אבל מילות מפתח מותאמות יותר. כמו כן, אין הגבלה על השילוב של תכונה זו עם מספר קבוצות מודעות.



כפי שניתן לראות, לכל קבוצת מודעות יש שתי גרסאות: דינמית וסטטית. בנוסף, גלית בחרה את מילות המפתח בקפידה, כך שהן יוכלו להיכנס לטקסט המודעה ולהיות הגיוניות. הסיבה לכך שהיא יצרה כל כך הרבה וריאציות היא הרצון לנסות ולבחון לאילו מודעות יש את הביצועים הכי טובים. היתרון הגדול ביותר של מבנה זה, הוא שבאופן זה גלית יכולה להציע דפי נחיתה ייחודיים עבור כל קבוצת מודעות:


כלומר, למרות שבגוף המודעה רואים רק את הדומיין, בפועל כל גולש יגיע לדף שיציג את הצעות המחיר והשירותים הרלוונטיים עבורו. רלוונטיות גבוהה יותר משמעה ציון איכות גבוה יותר, ולכן בסופו של דבר גלית תהנה גם מעלות לקליק נמוכה יותר.

אם לאחר קריאת פוסט זה החלטתם ליישם תכונה זו במודעות AdWords שלכם, הנה טיפ מועיל במיוחד להגדלת היכולת של המודעה שלכם למשוך תשומת לב. נדגים באמצעות גלית:


היתרון של המודעה הנ"ל, שיופיע טקסט מודגש, מותאם אישית פעמיים, בכותרת ובכתובת לתצוגה (ועוד בעברית)! לדוגמה, עבור מילת המפתח חשמלאי בירושלים המודעה תיראה כך:

חשמלאי בירושלים זול

חשמלאית מוסמכת, תגיע

אליכם הביתה. התקשרו!

www.galit-hashmelait.co.il/חשמלאי בירושלים/

ועבור מילת המפתח חשמלאי בתל אביב המודעה תיראה כך:

חשמלאי בתל אביב זול

חשמלאית מוסמכת, תגיע

אליכם הביתה. התקשרו!

www.galit-hashmelait.co.il/חשמלאי בתל אביב/

אל תתבלבלו עם הכתובת לתצוגה: בפועל הגולש עדיין יגיע לאתר www.galit-hashmelait.co.il.
לפרטים נוספים וטיפים למתקדמים, קראו את המאמר הרלוונטי במרכז העזרה שלנו.

פורסם על-ידי אהוד, צוות התמיכה Google AdWords