כיום, אנשים מחוברים כל הזמן לכל סוגי המכשירים בהם הם מבצעים חיפושים. המפרסמים מחפשים דרכים להגיע למשתמשים באמצעות מודעות שיהיו רלוונטיות להם, דרך המיקום, השעה ביום והמכשיר שבו הם משתמשים. באמצעות מסע פרסום משופר תוכלו בקלות לשנות את הצעות המחיר שלכם עבור מכשירים, שעות ומיקומים שונים - הכל במסע פרסום יחיד.


דוגמה: רשת שיווק שמוכרת בערוצים שונים רוצה להגיע לאנשים שנמצאים בקרבת החנויות שלה, שמחפשים "ציוד למסיבות". בעזרת התאמות הצעות מחיר והגדרה של שלושה ערכים פשוטים, הרשת תוכל להגיש הצעת מחיר גבוהה ב-50% עבור אנשים שמבצעים את החיפוש כשהם נמצאים במרחק של עד קילומטר ממנה, הצעת מחיר נמוכה ב-20% עבור חיפושים המבוצעים בסופי שבוע והצעת מחיר גבוהה ב-25% עבור חיפושים שמבוצעים בטלפונים חכמים.


בפוסט זה נבחן לעומק את הכלים החדשים למתן הצעות מחיר ואת התאמות הצעות המחיר לנייד.



התאמות הצעות מחיר

במסע פרסום משופר אתם מתחילים בהגדרת ברירות מחדל של הצעות מחיר עבור כל המכשירים. לאחר מכן תוכלו להגדיר התאמות הצעות מחיר כדי להגדיל או להקטין את הצעות המחיר שלכם עבור ניידים כמו גם עבור הגדרות נוספות – כגון המיקום והשעה ביום. הגדרת הצעות מחיר גבוהות יותר בזמן ובמקום שבו עולה הסבירות שתקלעו לכוונתו של הלקוח, יכולה לשפר את חשיפת המודעה ולהוביל לגידול בביקורים ובמכירות. הגדרת הצעות מחיר נמוכות יותר עבור הגדרות שבהם ההפניה מהמודעה איכותית פחות או הערך הממוצע של הביקור נמוך יותר, יכולה לשפר את החזר ה-ROI (החזר עבור ההשקעה) למרות שאתם עשויים לקבל פחות ביקורים ופחות מכירות כוללות. 



מתן הצעות מחיר עבור מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים וטאבלטים, נעשה כקבוצה אחת במסעות הפרסום המשופרים. אנו וחברות אחרות בתעשייה רואים שהתנהגות החיפוש של משתמשים במכשירים אלו דומה מאוד, ובמקביל, הביצועים הכוללים של המפרסמים במכשירים האלו דומים מאוד .



שילוב בין התאמות של הצעות מחיר נעשה באמצעות הכפלה. אם תגדירו התאמות הצעות מחיר מרובות המבוססות על מיקום, רק ההתאמה הספציפית ביותר תחול.


-->
המשך לדוגמה הקודמת: הצעת המחיר המקסימלית לקליק של רשת השיווק עבור מילת המפתח [ציוד למסיבות] היא 4 ש"ח. אדם מחפש "ציוד למסיבות" מטלפון חכם ביום רביעי, כשהוא נמצא ברדיוס של קילומטר אחד מהחנות. התאמות הצעות המחיר לנייד יחולו לפי המיקום, הזמן והמכשיר. כך, הצעת המחיר לקליק של רשת שיווק זו עבור החיפוש הספציפי הזה תותאם ל-6 ש"ח.
ש"ח 4 x (100%+50%)x(100%-20%)x(100%+25%)=  ש"ח 6



ממשק AdWords מספק מחשבון שמראה כיצד שילובים שונים של התאמות הצעות מחיר יכולים להשפיע על הצעות המחיר שלכם.







הערכת פעילות בנייד והגדרת התאמת הצעת מחיר לנייד


אנשים יכולים לבצע מגוון רחב של פעולות בטלפונים חכמים. מלבד רכישה ישירות מהאתר שלכם שמותאם לנייד, לקוחות עשויים גם להתקשר לעסק שלכם, ללחוץ על מסלול נסיעה כדי לבקר בחנות באופן פיזי, להוריד יישום או אפילו לבצע המרה במכשיר אחר מאוחר יותר. אך ייתכן שהדיווח המסורתי על המרות מקוונות לא מציג את המסלול המלא שהצרכן עבר בין מכשירים, וכתוצאה מכך ההערכה של הפעילות בנייד תהיה נמוכה מדי. משווקים בעלי ניסיון מבצעים ניתוח מעמיק יותר כדי לקחת בחשבון את הערך המלא שניידים מביאים לעסקים שלהם. לדוגמה, ראו כאן כיצד Radio Shack, רשת שיווק גדולה של מוצרי צריכה אלקטרוניים שמוכרת בערוצים שונים, מתייחסת לנושא של מתן הצעות מחיר בנייד ולאסטרטגיה שלה למדידת הביצועים. 



באמצעות מסע פרסום משופר תוכלו לבחור התאמת הצעת מחיר לנייד כדי להשפיע על מיקום המודעה, על הקליקים ועל המחיר בניידים. כדי להמחיש, הנה כמה דוגמאות לאופן שבו מפרסמים הגדירו את הצעות המחיר שלהם לנייד, כאחוז מהצעת המחיר למחשבים שולחניים, במהלך החודשים האחרונים (המחירים בפועל לקליק עשויים להיות שונים).
  • בממוצע, מפרסמים במגזר הקמעונאי באוסטרליה הגדירו הצעות מחיר לנייד בשיעור של 103% מהצעת המחיר שלהם למחשבים שולחניים.
  • בממוצע, מפרסמים בתחום הנדל"ן בארה"ב הגדירו הצעות מחיר לנייד בשיעור של 91% מהצעת המחיר שלהם למחשבים שולחניים.
  • בממוצע, מפרסמים בענף הנסיעות בקנדה הגדירו הצעות מחיר לנייד בשיעור של 88% מהצעת המחיר שלהם למחשבים שולחניים.
בכל מסע פרסום שתשדרגו למסע פרסום משופר, תוכלו לראות את השינוי המשוער בהופעות, בקליקים ובמחירים בהתאם להתאמת הצעת המחיר שתבחרו לנייד. התאמת הצעת המחיר המוצעת מראה כיצד מפרסמים דומים מגישים הצעות מחיר לנייד בהשוואה למכשירים אחרים.





משווקים מנוסים בחיפוש יודעים שהצעות מחיר הן רק חלק מגורמים רבים המשפיעים על הביצועים הכוללים של מסע הפרסום, לצד מילות המפתח, המודעות, התוספים ודפי הנחיתה. לכן, לאחר שהגדרתם התאמת הצעת מחיר לנייד, בדקו את התוצאות שלכם מעת לעת ובצעו שינויים בהתאם לצורך על מנת לשפר את העמידה ביעדי מסע הפרסום.



משוב

אנו רוצים שתצליחו עם AdWords, לכן המשוב שלכם חשוב לנו מאוד. כשתתחילו להשתמש במסעות פרסום משופרים, שתפו איתנו את הרשמים שלכם באמצעות הטופס הזה כדי שנוכל להמשיך בשיפור המוצר.




פורסם על ידי סורוג'יט צ'טרג'י, מנהל צוות מוצר