הפוסט של היום עוסק בשיפור תוצאות באמצעות התאמות של הצעות מחיר לפי מיקום. זהו הפוסט השני בסדרה בנושא שיטות מומלצות למתן הצעות מחיר. החלק הראשון בסדרה עסק בקביעת סדרי עדיפויות וחזרה על התאמות של הצעות מחיר.

ביצועי הפרסום שלכם משתנים כמעט תמיד בהתאם למיקום, ללא קשר לסוג העסק שברשותכם. החדשות הטובות הן שאם תבצעו אופטימיזציה של הצעות המחיר עבור מיקומים שונים, תוכלו להגדיל את המכירות ואת החזר ה-ROI שלכם.

ביצוע אופטימיזציה של הצעות מחיר על מנת לשפר ביצועים לפי מיקום

הודות למסעות הפרסום המשופרים, כעת קל יותר להגדיל הצעות מחיר למיקומים שבהם הביצועים שלכם חזקים יותר ולהקטין הצעות מחיר למיקומים שבהם הביצועים חלשים יותר. לפני מסעות הפרסום המשופרים, היה צריך להגדיר ולנהל מסע פרסום זהה עבור כל מיקום שבו רציתם להגדיר הצעות מחיר ייחודיות. עקב הקושי שהיה כרוך בכך, הגישה הנפוצה ביותר לאופטימיזציה של מיקומים היתה להסיר מיקומים בעלי ביצועים חלשים על ידי ביצוע אי הכללה שלהם במיקוד. אולם בטווח הארוך, גישה זו עשויה להגביל את הצמיחה שלכם ולהפחית את התחרותיות של העסק שלכם. לכן אנו ממליצים להשתמש בהתאמות של הצעות מחיר במקום באי הכללות של מיקומים.

חישוב התאמות של הצעות מחיר לפי מיקום

התחילו על ידי הורדת דוח ביצועי מיקום. כדי לעשות זאת, בצעו את הפעולות הבאות בממשק AdWords:
1.        הגדירו את טווח התאריכים ל-30 הימים האחרונים (או יותר, אם מסע הפרסום שלכם קטן).
2.        לחצו על הלחצן 'פרטי מיקום' ובחרו באפשרות 'מה הפעיל את המודעה שלך'.
3.        לחצו על הלחצן 'תצוגה' ובחרו באפשרות 'אזור'.
4.        לחצו על 'הורד'.

כדי למה מסוימת של מחיר לרכישה או המקסם הזמנות או הפניות ממודעות ברחזר ROI, שיטה מומלצת מקובלת להגדרת התאמות של הצעות מחיר היא להשוות את ערכי היעד שלכם בכל המיקומים. כנוסחה מתמטית, פעולה זו תיראה כך:

התאמת הצעת מחיר לפי מיקום = 100% * ( ( יעד של מסע פרסום ÷ ביצועים בפועל ) - 1 )

הנה דוגמה מתוך מסע פרסום עם יעד של מחיר לפעולה.

                                            דוגמה לחישוב התאמת הצעת מחיר לפי מיקום



תוכלו ליישם את ההתאמות של הצעות המחיר בממשק AdWords (הוראות) או להשתמש בעורך AdWords (הוראות).

עסקים עם חנויות מקומיות או אזורי שירות מקומיים

בדרך כלל, כאשר הלקוחות קרובים יותר, סביר יותר שהם יקנו מכם, ועלות השירות שלהם תהיה נמוכה יותר. לכן, אם לעסק שלכם יש חנויות מקומיות או אזורי שירות מקומיים, כדאי שתשקלו לבצע אופטימיזציה של הצעות המחיר שלכם על סמך קרבת הלקוחות. לדוגמה, תוכלו להגדיר בקלות מיקום יעד אחד ללקוחות שנמצאים בטווח של 3 ק"מ ממיקומי העסק שלך, ויעד נוסף ללקוחות שנמצאים בטווח של 30 ק"מ ממיקומי העסק שלכם (הוראות). לאחר מכן פעלו לפי השיטה המתוארת למעלה כדי לחשב את התאמת הצעת המחיר האופטימלית עבור שני היעדים של תוסף המיקום שלכם.

טיפים ותזכורות

1. שמרו על מיקום יעד רחב כדי לכסות את כל השוק הפוטנציאלי שלכם. מיקוד צר מדי עלול להגביל את טווח ההגעה, את הקליקים ואת ההמרות שלכם.

2. אין בעיה להגדיר מיקומי יעד חופפים בהתאמות של הצעות מחיר. אנו נחיל רק את ההתאמה הספציפית ביותר של הצעת המחיר לפי מיקום. לדוגמה, נניח שיש לכם התאמת הצעת מחיר של +10% לקנדה והתאמת הצעת מחיר של +20% למונטריאול. כאשר משתמש יבצע חיפוש במונטריאול, הצעת המחיר שלכם תוגדל ב-20%. כמו כן תראו נתונים סטטיסטיים נפרדים של ביצועים עבור מונטריאול ועבור כל קנדה פרט למונטריאול בכרטיסיית המשנה 'מיקומים', בכרטיסייה הראשית 'הגדרות' של מסע הפרסום.

3. פעלו בזהירות כאשר אין לכם מספיק נתונים. אחרת, התאמות הצעות המחיר המחושבות שלכם עשויות בסופו של דבר להיות גבוהות מדי או נמוכות מדי, ולא רק שהתוצאות שלכם לא ישתפרו  הן אף עלולות להיות גרועות יותר. אם אינכם מומחים לסטטיסטיקה, ככלל אצבע, אנו ממליצים שתימנעו מלהתאים הצעות מחיר במיקומים עם פחות מ-1000 קליקים או 30 המרות. הארכת טווח התאריכים של הדוחות ל-90 הימים האחרונים או יותר עשויה להועיל.

4. בצעו בדיקה תקופתית של הביצועים והגדילו בהדרגה את ההתאמות של הצעות המחיר. מעת לעת, בדקו את הביצועים של כל אחד ממיקומי היעד בכרטיסיית המשנה 'מיקומים'. הגדילו בהדרגה את התאמת הצעת המחיר כאשר הביצועים שלכם גבוהים מהיעד, והקטינו את התאמת הצעת המחיר כאשר הביצועים נמוכים מהיעד. באופן זה תוכלו לבצע אופטימיזציה של הצעות המחיר שלכם לאורך זמן ולהתאים אותן להתנהגות משתנה של צרכנים.

- פורסם על ידי ג'ון סאליבן, Global Search Solutions