הפוסט של היום יספק הדרכה בנושא שימוש בהתאמות של הצעות מחיר לפי זמן.  זהו הפוסט הרביעי בסדרה של שיטות מומלצות למתן הצעות מחיר.
בפוסטים הקודמים עסקנו באסטרטגיות של אופטימיזציה להגדרת התאמות של הצעות מחיר לפי  מיקום ונייד כמו גם קביעת סדר עדיפויות.



בעולם שלנו, שבו אנשים מחוברים לאינטרנט בכל רגע, אנשים מחפשים במגוון מכשירים לאורך היום אחר מקומות לביקור, דברים לקנות ופעילויות לשעות הפנאי. לעתים קרובות אנשים משתמשים בתוצאות חיפוש זהות בדרכים שונות, בהתאם לשעה ביום שבה הם מבצעים את החיפוש. לדוגמה, אם מישהי מחפשת "חופשות בהוואי" במהלך יום עבודה, מן הסתם היא עורכת מחקר לפני טיול שיתקיים בקרוב.  כשהיא חוזרת הביתה ועורכת אותו חיפוש בערב, סביר להניח שכבר יהיה בידיה כל המידע הנחוץ להזמנת טיסות ומלונות.

כתוצאה מחיבור תמידי זה לאינטרנט, משווקים ברשת החיפוש יכולים כעת לקבל תנועת אינטרנט מכל רחבי העולם ומסביב לשעון. רוב העסקים עדיין יכולים לזהות ימים ושעות שיא שבהם מובחנים החזר ROI גבוה יותר ועלויות נמוכות יותר.  בזמנים אחרים, פעילות הלקוחות עשויה להיות אטית יותר ועסקים מסוימים עשויים לרצות לעודד ביקורים נוספים גם אם העלות גבוהה במקצת. 



אם העסק שלכם מבחין במחזורים קבועים של התנהגות לקוחות ושל ביצועים ב-AdWords במשך השבוע, שימוש בתכונה התאמת הצעת מחיר לפי זמן במסעות הפרסום המשופרים של AdWords עשוי להועיל לכם.  תכונה זו יכולה לעזור לשפר את התוצאות שלכם על ידי מתן האפשרות להגדיל או להקטין הצעות מחיר לפי יום בשבוע או שעה ביום.



תחילת העבודה עם התאמות של הצעות מחיר לפי זמן


לפני ביצוע התאמות כלשהן, חשוב לבחור את המידה הנכונה של רמת הפירוט לניתוח.  לדוגמה, האם תבצעו התאמות של הצעות מחיר לפי יום בשבוע, בהפרשים של שמונה שעות או עד לרמת השעה?  ייתכן שתתפתו לרדת לרמת השעה, אך חשוב שתוודאו שיש לך מספיק נתונים כדי לקבל החלטות לגבי כל תקופת זמן.  ככלל נדרשים 1,000 קליקים ו-30 המרות לכל תקופת זמן שברצונכם לבצע אופטימיזציה עבורה.



חישוב התאמות של הצעות מחיר לפי זמן


לאחר שהחלטתם שהשימוש בהתאמות של הצעות מחיר לפי זמן מתאים לעסק שלכם, השוו את ביצועי המודעות שלכם בזמנים משתנים ליעד הביצועים הכולל שלכם.  באופן זה תוכלו לקבוע בקלות את התאמו הצעת המחיר הנכונה לכל תקופת זמן. 



אם אתם מגדירים יעד לפי יעד מחיר לפעולה, תוכלו לחשב את התאמת הצעת המחיר שלכם כך:



התאמת הצעת מחיר לפי מיקום = 100%* (( יעד מסע פרסום  ÷ ביצועים בפועל) - 1)



לדוגמה, נניח שאתם בעל חנות מקוונת שמבחין בתנועה ובביצועים טובים יותר בימות השבוע לעומת בסופי שבוע. ברצונכם להגיע ליעד מחיר לרכישה של $30, אך בפועל אתם מגיעים למחיר לרכישה של $25 בימות השבוע ולמחיר לרכישה של $40 בסופי שבוע.  כדי לעמוד ביעד הביצועים שלכם ולמקסם את היעילות, תוכלו להשתמש בהתאמת הצעת מחיר.  פשוט התאימו את הצעות המחיר שלכם בימות השבוע לפי +20%, ובסופי שבוע לפי -25%.  באופן זה תוכלו לבצע אופטימיזציה להשגת היעד שלכם על ידי מתן הצעות מחיר גבוהות יותר בימות השבוע, שבהם ההמרות משתלמות יותר, והצעות מחיר נמוכות יותר בסופי שבוע, שבהם הביצועים נמוכים יותר.

ניסוי ותהייה


חזרה מתמדת היא חלק מרכזי בתהליך האופטימיזציה. כדי לוודא שאתם שומרים על אופטימיזציה לאורך זמן, בדקו בקביעות את הביצועים עבור כל התאמה לפי זמן בכרטיסיית המשנה 'זמן' שבהגדרות מסע הפרסום שלכם. הגדילו את התאמות הצעות המחיר שלכם כאשר הביצועים גוברים על היעד והקטינו את התאמת הצעת המחיר כאשר הביצועים נמוכים מהיעד. באופן זה תוכלו לבצע אופטימיזציה של הצעות המחיר שלכם ולהתאים אותן להתנהגות משתנה של צרכנים.

המלצות


כדאי שתנצלו הזדמנות זו גם כדי לחקור את הנתונים שלכם כדי להבין מתי יש לכם פעילות שיא מבחינת שיעורי המרות, גודל הזמנות ונפח כולל.  אם יש לכם חנות פיזית או אם אתם מנהלים מוקד טלפוני, כדאי שתשקלו להשתמש בשעות הפעילות שלכם כקווים מנחים להגדרת ההתאמות של הצעות המחיר. חקירת נפח הפעילות במשך שעות הפתיחה של החנות שלכם עשויה לספק לך מושג טוב לגבי הזמנים שבהם כדאי לכם להגדיל או להקטין את הצעות המחיר שלכם. לדוגמה, אם המוקד הטלפוני שלכם סגור בשעות הלילה, כדאי שתקטינו את הצעות המחיר שלכם בשעות אלה כדי למנוע את הפניית המשתמשים לקווים לא פעילים. באותו אופן, אם אתם מנהלים חנות פיזית ואתם מבחינים בהפוגות בתנועה במהלך שעות מסוימות, כדאי שתגדילו את הצעות המחיר בשעות אלה ותציגו מודעות עם מבצעי קידום מכירות כדי למשוך אנשים נוספים לעסק שלכם.



תזכורות


התאמות של הצעות מחיר לפי זמן הן חלק מרכזי במסעות פרסום משופרים.  כדי להשתמש בהתאמות של הצעות מחיר לצד התאמות של הצעות מחיר למיקום ולנייד, יהיה עליכם לשדרג את מסעות הפרסום שלכם.  החל מה-22 ביולי 2013 נתחיל לשדרג את כל מסעות הפרסום למסעות פרסום משופרים באופן אוטומטי. 



בהמשך השבוע, נרחיב ביתר פירוט על דרכים שבהן תוכלו להשתמש בכלים כגון אסטרטגיות גמישות של הצעות מחיר לאוטומציה של הגדרות הצעות המחיר שלכם עבור יעדים עסקיים ספציפיים כגון מחיר לרכישה.



פורסם על ידי טינג ז'אנג, Global Search Solutions