חוץ מהיותו מוכר בכל בית, YouTube הפך השנים האחרונות לאחד האתרים הגדולים והמיוחדים ביותר היום ברשת. לא רק שהוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, הוא גם אתר התוכן השלישי בגודלו בעולם. אם זה עדיין לא מספיק משכנע, לסרטונים של YouTube יש למעלה מ-4 מיליארד צפיות ביום! ואם אתם עדיין זקוקים לתמריץ - על הפרסום ב-YouTube אתם משלמים רק כאשר הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בוחרים לצפות במודעה. ולכן למודעות הוידיאו של AdWords קוראים True View.

אז אם גם לעסק שלכם יש סרטוני וידיאו, או אם גם אתם רוצים ליהנות מהיתרונות של הפרסום בYouTube - הגעתם למקום הנכון.

בנייה של מסע פרסום לוידיאו היא לא מורכבת, אך היא שונה מבניית מסע פרסום רגיל של AdWords.

לכן חשוב לזכור:
- ברמת מסע הפרסום של מסעות פרסום לוידיאו ניתן לערוך את ההגדרות של מסע הפרסום; שפות, מיקומים, תקציב ומכשירים, כמו ב-AdWords, אולם הצעת המחיר היא תמיד עבור צפייה, והיא תוגדר ברמת קבוצת המיקוד
- קבוצת המיקוד שווה לקבוצת מודעות במסע פרסום AdWords רגיל, אולם במסע פרסום לוידיאו תגדירו בקבוצת המודעות גם את הצעת המחיר (לכל אחד מהפורמטים שבחרתם) וגם את שיטות המיקוד
- כרגיל, ניתן להעלות יותר ממודעה אחת בכל מסע פרסום, אולם עבור כל מודעה ניתן להחיל יותר מקבוצת מודעות אחת (המיקוד ביניהן ייקבע כחיתוך, כלומר המודעות יופיעו רק אם כל התנאים יתקיימו)

אז אחרי שהנחנו את הבסיס לשוני בין סוגי מסעות הפרסום, כעת נראה כיצד לבנות את מסע הפרסום לוידיאו צעד אחרי צעד:

1. פתחו מסע פרסום חדש > ובחרו מסע פרסום וידיאו מקוון



2. הגדירו את מסע הפרסום שלכם >
  • הזינו את שם מסע הפרסום 
  • הזינו תקציב יומי 
  • בחרו את המיקומים הגיאוגרפיים בהם תרצו להציג את המודעות שלכם 
  • בחרו את שפת הממשק של הלקוחות שלכם בהתאם למיקום הגיאוגרפי



3. הזינו את כתובת ה-URL של הסרטון שלכם בYouTube (העתק-הדבק)



4. המשיכו בהגדרת המודעה >
  • בחרו את הפורמטים בהם תרצו לפרסם. שימו לב שיש לכם בחירה בין אוטומטי (=בחירה בכל שלושת הפורמטים: בחיפוש, בתצוגה וסרטון זורם), ו״תנו לי לבחור״ - כפי שתראו בצילום המסך, שמאפשר לכם לסמן ״וי״ עבור הפורמטים והרשתות בהם תרצו להציג 
  • כתבו את טקסט המודעה שיופיע לצד הסרטון בפורמטים ״בחיפוש״ ו״בתצוגה״ 
  • בחרו תמונה ממוזערת שתופיע כמייצגת הסרטון 
  • מלאו כתובת אתר לתצוגה וכתובת אתר יעד 
  • תנו שם למודעה (לשימוש פנימי שלכם בלבד)



5. המשיכו למאפיינים מתקדמים של מודעות >
  • בחרו האם תרצו שהקלקה על מודעת ״בחיפוש״ או ״בתצוגה״ תוביל את הצופה לעמוד הצפייה או לעמוד הערוץ שלכם ב-Youtube. 
  • אם בחרתם לפרסם גם ב״מודעת סרטון זורם״, העלו באנר של 300x60 שיופיע לצד הסרטון כשהמודעה מנגנת, כאשר הקלקה עליו יוביל בחינם את הצופה לאתר שלכם 

6. המשיכו להגדרות מתקדמות > 

  • כאן תוכלו להגדיר תאריך סיום או תזמון מודעה 
  • לבחור את סבב המודעות 
  • להגדיר מכסת הופעות (כמות הופעות בפני משתמש ייחודי) 
  • למקד למכשירים ספציפיים ולהתאים את הצעת המחיר לניידים 
  • עם הסיום יש ללחוץ על שמור והמשך


7. עכשיו הגיע שלב קבוצת המיקוד >
  • תנו שם לקבוצת המיקוד (לשימוש פנימי בלבד) 
  • הגדירו מחיר מקסימלי לצפייה (ניתן להגדיר גם ברמת הפורמט) 
  • הזינו את שיטת המיקוד עבור הפורמטים ״בתצוגה״ ו״מודעת סרטון זורם״ מומלץ להתחיל עם בחירת נושאים תחת ״צפייה בסרטונים על״.



במידה שבחרת גם את הפורמט ״בחיפוש״ > הוסיפו מילות מפתח רחבות (בשונה מAdWords) שיקפיצו את המודעה שלכם בתוצאות החיפוש של YouTube ושמרו את קבוצת המודעות



מזל טוב! יש לכם מסע פרסום של AdWords לוידיאו, שיתחיל להופיע ב-YouTube מיד עם אישור מודעות הוידיאו החדשות.

לקריאה נוספת לשיפור ומעקב אחר מודעות הוידיאו שלכם, כנסו לקישור הבאים:



- מדידת ביצועים של מודעות Adwords for Video


בהצלחה ונתראה ב-YouTube!


מרב יכין מצוות AdWords