מקרה מבחן של Google AdWords הינה יוזמה חדשה שמטרתה להציג מקרי מבחן מעניינים של מפרסמים המשתמשים ב-Google AdWords לקידום העסק שלהם, ולשתף אתכם בטיפים, הצלחות ובשיטות עבודה מומלצות מטעמם. 

מקרה המבחן הראשון שלנו הוא של המפרסם רודי מוצרי עור (http://www.rudi.co.il)


רקע על החברה
רודי מוצרי עור מציע קולקציה איכותית של מוצרים כגון: תיקי עור לגברים, ארנקי גברים, תיקי נשים, ארנקי נשים, תיקים למחשבים ניידים, חגורות עור, תיקי מנהלים וכן עזרים נוספים ברמת גימור איטלקית וידע שנרכש מאז שנת 1985. העורות שרודי מוצרי עור משתמש בהם נרכשים וממוינים על ידי יואב רודי (הבעלים והמנכ"ל של Rudi.co.il) במפעל שנחשב לאחד הטובים בעולם, הממוקם בסנטה קרוצ'ה איטליה.

מודל עסקי
בתחילת הדרך, רודי מוצרי עור עבד עם מעל 300 חנויות בארץ, החל מהמשביר לצרכן ועד חנויות קטנות למוצרי עור. יואב רודי סיפר שלפני כ-8 שנים הוא ראה את 'הכתובת על הקיר' והבין שתוך כמה שנים כוחן של החנויות יילך ויתמעט, והקונים יעברו לאינטרנט. כך, לאט לאט ובהדרגה, הוא החל לפתח את העסק שלו ולבנות תשתית למכירות באינטרנט. כיום יש לו 3 חנויות ב-eBay ושני אתרים, האחד בעברית והשני באנגלית. לפני כשנתיים החל יואב רודי לפרסם את האתר שלו דרך -Google AdWords וכיום העסק מתמקד באופן כמעט מוחלט בקידום באינטרנט.

שימוש ב-Google AdWords
המטרה השיווקית של רודי מוצרי עור היא בעיקר קידום מכירות. יואב רודי התחיל להשתמש ב-Google AdWords בידיעה שזוהי הדרך היעילה ביותר לקידום מכירות. תחילה הוא התמקד בעיקר בפרסום ברשת החיפוש, מתוך הבנה שכאשר משתמשים נמצאים בראשית תהליך הקניה שלהם הם מתחילים בחיפוש מידע ב-Google. לאחר שהצליח להגיע לתוצאות טובות בחיפוש ובעקבות שיחות ייעוץ עם צוות התמיכה של Google AdWords, הוא אימץ שיטות פרסום מתקדמות יותר. כיום, יואב רודי מקדם את העסק שלו גם על-ידי פרסום ברשת המדיה באמצעות שיטות מגוונות כמו שיווק מחדש, מיקוד לפי נושאים ומיקוד לפי מיקומים מנוהלים.

תוצאות הפרסום
בזכות  הפרסום, יואב רודי העביר את רוב העסק שלו לאינטרנט. הלקוחות צופים בקטלוג המוצרים שלו דרך האתר ומבצעים רכישות אונליין. בשנה האחרונה הוא הצליח להגיע לאחוז המרות (מכירות דרך האתר) של 7% עם מחיר המרה בסך 37 ש"ח כאשר מחירי המוצרים נעים בין מאות לאלפי ש"ח. כמו כן, מכיוון שיואב רודי לא עובד יותר עם חנויות, ההוצאות שלו קטנו בצורה משמעותית, וכך הוא הצליח להגיע לגידול של 250% ברווחים בשנתיים האחרונות. מעל לכל, יואב רודי אומר: "הגידול הרב ביותר הוא במצב הרוח שלי, יש לי נחת מהעסק, ירידה בלחץ ותחושת בטחון".

מאת מאיה, צוות Google AdWords