קרה לכם שרציתם לבצע שינויים בקמפיינים ב-AdWords, אבל קודם רציתם להבין אם השינויים האלה באמת יעזרו לכם להשיג את היעדים העסקיים שלכם? במהלך השבועות הקרובים נשיק טיוטות וניסויים של קמפיינים, שבעזרתם תוכלו לבדוק שינויים בקמפיינים, למדוד את התוצאות בקלות וליישם את השינויים שמניבים את התוצאות הרצויות לעסק שלכם.

שימוש בטיוטות לביצוע שינויים באופן מדורג

טיוטות מאפשרות לכם להכין ולבדוק מערך של כמה שינויים בקמפיין קיים לפני שאתם מטמיעים אותם. לדוגמה, נניח שיש לכם קבוצות של מודעות שבהן שיעורי ההמרה מנייד גבוהים במיוחד, ואתם רוצים להגדיל את הצעות המחיר של קבוצות אלה לנייד. אתם יכולים ליצור טיוטה של הקמפיין ולהגדיר התאמות שונות של הצעות מחיר לנייד לקבוצות המודעות האלה - בלי שתהיה לכך השפעה על הקמפיין. אם תהיו מרוצים מהשינויים שערכתם בטיוטה, תוכלו ליישם אותם ישירות בקמפיין המקורי.

אבל איך תדעו אם ההתאמות האלה של הצעות המחיר לנייד באמת יעזרו לכם להשיג את היעדים העסקיים שלכם?

מריצים ניסוי

ניסויים מאפשרים לכם לבדוק שינויים בקמפיינים שלכם בסביבה מבוקרת. נניח שאתם רוצים לבדוק את הביצועים של ההתאמות החדשות בהצעות מחיר לנייד בהשוואה להגדרות המקוריות. ראשית תצטרכו ליצור טיוטה שבה תבצעו את ההתאמות החדשות של הצעות המחיר לנייד. לאחר מכן תיצרו מהטיוטה הזאת ניסוי כדי לבדוק את השינויים בהשוואה לאסטרטגיית הצעת המחיר הנוכחית. אתם מחליטים איזה שיעור מהתנועה (ומהתקציב) לחלק בין קמפיין הניסוי לבין הקמפיין המקורי, וכמה זמן להריץ את הניסוי.

Screen Shot 2016-02-03 at 12.28.12 PM.png

מדידת התוצאות

כדי שהניסוי יצליח, חשוב מאוד להבין איך השינויים משפיעים על היעדים העסקיים שלכם. לדוגמה, מדידת העלייה בשיעור ההמרות יכולה לעזור לכם להבין אם ההתאמות החדשות של הצעות המחיר לנייד מניבות החזר גבוה יותר על ההשקעה.

כאשר תשתמשו בניסויים ובטיוטות של קמפיינים, יעמדו לרשותכם שתי דרכים נוחות למעקב אחר התוצאות כדי להבין אם הניסוי מניב את התוצאה הרצויה:

  • השוואת הביצועים לכרטיס המידע של הדיווח. כרטיס המידע של הביצועים כולל סמלים שממחישים בצורה בולטת אם המדדים של הניסוי גבוהים או נמוכים יותר מאלה של הקמפיין המקורי, ואם ההבדלים האלה מובהקים מבחינה סטטיסטית.

Screen Shot 2016-02-03 at 12.16.11 PM.png

  • הערכת הביצועים ברמת קבוצת המודעות לקבלת תובנות עמוקות יותר. לפעמים קבוצות מסוימות של מודעות אחראיות לשינויים מובהקים בביצועי הקמפיין כולו. מומלץ לעקוב אחר מדדים ברמת קבוצות המודעות כדי להבין איך כל קבוצת מודעות משפיעה על הקמפיין.

אם תהיו מרוצים מתוצאות הניסוי, תוכלו ליישם במהירות את השינויים מהניסוי בקמפיין המקורי, או להמיר את הניסוי לקמפיין חדש לגמרי.

סיפורי הצלחה של לקוחות שניסו זאת

לקוחות כמו Red Ventures ו-The Honest Company משתמשים בטיוטות וניסויים של קמפיינים כדי לבדוק וליישם בקמפיינים שלהם אסטרטגיות חדשות בהיקף נרחב.




image007.png"יש לנו לקוחות הנמנים עם רשימת Fortune 500, והשימוש בטיוטות וניסויים של קמפיינים חולל מהפכה באופן שבו אנחנו מריצים בדיקות בקמפיינים שלהם. הכלי הזה מייעל את תהליך היצירה, הניתוח והיישום של הבדיקות. עכשיו אנחנו יכולים להריץ בדיקות מתקדמות יותר בחלקיק מהזמן שנדרש לנו קודם לכן לשכפול ידני של קמפיינים ושל קבוצות של מודעות. כרטיס המידע החדש מאפשר למדוד בצורה מהימנה את ההשפעה של השינויים הנבדקים וליישם אותם בלחיצה אחת אם התוצאות מוצלחות". ג'רמי מאייס, סגן נשיא לענייני שיווק, Red Ventures

"יש לנו כמה וכמה סוגי המרות ורמות משתנות של ערכים במשך החיים של הלקוחות. השימוש בטיוטות וניסויים של קמפיינים מאפשר לנו לבחון אסטרטגיות חדשות של הצעות מחיר על רבע מנפח התנועה של הקמפיינים שלנו, וכרטיס המידע של הדיווח מאפשר לנו למדוד בקלות את השפעת הסוגים השונים של ערכי ההמרות. בעבר בדיקה כזו הייתה מצריכה שינויים נרחבים בחשבון. התהליך החדש והמיועל מאפשר לנו לבדוק במהירות אסטרטגיות חדשות של הצעות מחיר עד שאנחנו מוצאים את זו שמתאימה ביותר למודל העסקי המורכב שלנו".

ג'וש פרנקלין, מנהל חשבונות לשיווק ברשת החיפוש, The Honest Company

למידע נוסף

טיוטות וניסויים של קמפיינים זמינים בשלב זה לקמפיינים ב-AdWords מסוג "רשת החיפוש" ומסוג "רשת החיפוש עם הרחבה לרשת המדיה". למידע נוסף על טיוטות וניסויים של קמפיינים, צפו בסרטון הדרכה זה או היכנסו אל מרכז העזרה של AdWords.

פורסם על ידי פלאווי נארש, מנהל מוצר, AdWords
__________________________________________________________________________