הכלי למעקב המרות נוסף ל-AdWords בשנת 2001 במטרה למדוד מה קורה לאחר שמשתמש לוחץ על מודעה. היכולת לדעת אם משתמשים השלימו פעולה רצויה באתר אפשרה לקבוע אילו מילות מפתח, מודעות וקמפיינים הם היעילים ביותר. הערך המקורי של מדידת המרות היה בסיסי ביותר וכלל רק דיווח שמציין אם לחיצה על מודעה הובילה לפעולה כלשהי באתר. היום, הערך הישן הזה נקרא ב-AdWords 'קליקים שהניבו המרות'.  

ב-15 השנים שחלפו מאז השקתו הראשונית של מעקב ההמרות, אופן המדידה והייחוס של המרות עבר שיפורים רבים. בפרט, קבוצת העמודות 'המרות' נותנת עכשיו תמונה מלאה של מספר ההמרות שהעסק שלכם מקבל הודות לשימוש ב-AdWords. לשם פישוט המעקב, הכלי 'קליקים שהניבו המרות' יוצא בקרוב משימוש, והכלי 'המרות' יהפוך לברירת המחדל למדידת פעולות המניבות ערך בשביל העסק.

הכלי 'המרות' מספק את הדרך האידיאלית למדוד את הפעולות האלה שמניבות ערך בשביל העסק, ורוב המפרסמים כבר משתמשים ב'המרות' בתור המדד העיקרי לדיווח ולמתן הצעות מחיר.  כלי זה מסוגל למדוד התנהגויות שכוללות מספר קליקים או אירועי המרה. לדוגמה, הוא יכול להשתמש באפשרויות ספירה שונות ובמודלים של ייחוס שאינם של הקליק האחרון.  כמו כן, הוא יכול למדוד פעולות חשובות שהן ספציפיות למכשירים ניידים, כמו המרות במכשיר אחר וביקורים בחנות פיזית. כל האפשרויות האלה לא קיימות ב'קליקים שהניבו המרות'. מהסיבות האלה ומסיבות רבות נוספות, התמיכה ב'קליקים שהניבו המרות' תופסק בסוף ספטמבר 2016.

אם אתם כבר משתמשים ב'המרות' לצורך דיווח ומתן הצעות מחיר, לא נדרשת פעולה. לעומת זאת, אם אתם משתמשים באפשרות 'מחיר יעד לרכישה' או 'אופטימיזציית מחיר לקליק' וערך הצעת המחיר העיקרי שלכם מוגדר כרגע כ'קליקים שהניבו המרות', עליכם להתכונן לעדכון ל'המרות' עד לתאריך 21 בספטמבר. פיתחנו כלי העברה פשוט המיועד ללקוחות שמשתמשים באוטומציה של הצעות מחיר על פי 'קליקים שהניבו המרות', ואנו נשלח אותו באימייל לבעלי החשבונות שיושפעו מהשינוי. כמובן שתמיד קיימת גם האפשרות לעדכן את ההגדרות באופן ידני.


הגדרת ערך הצעת מחיר של המרה ב-AdWords

אם אתם מקבלים החלטות בנושאי תקצוב והצעות מחיר על סמך עמודת הדיווח 'קליקים שהניבו המרות', גם במקרה זה יהיה עליכם לעבור ל'המרות'. ניתן להגדיר עמודה זו כך שתדווח מספרים דומים לאלה שבעמודה 'קליקים שהניבו המרות', אך מומלץ לבדוק את ההגדרות כדי לוודא שהפעולות הנספרות מניבות את הערך הרב ביותר לעסק. בעזרת 'המרות' ניתן לקבל את כל האפשרויות שקיימות ב'קליקים שהניבו המרות', ועוד הרבה יותר.

אם אתם צריכים לבצע עדכון, כדאי לחשוב על הדברים הבאים:

  • בחרו אילו מפעולות ההמרה הנמדדות יש לכלול בעמודה 'המרות'. עדיין תוכלו למדוד את שאר הפעולות ב'כל ההמרות'.
  • החליטו אם לספור אירועי המרות מרובים אחרי קליק או אירוע אחד בלבד.
  • התאימו אישית חלונות של המרות וערכי המרות (במקרה הצורך).
  • בדקו את נתוני ההמרות במכשירים אחרים, אשר ייכללו בעמודה 'המרות' החל מספטמבר.
  • הורידו מ'קליקים שהניבו המרות' את כל נתוני הדיווח ההיסטוריים שתרצו לשמור.



ניתן להתאים את ההגדרות של כל אחת מפעולות ההמרה ב-AdWords

לאור השינויים של התנהגות המשתמשים ברשת, יש חשיבות רבה לספירה נכונה של המרות. יש לעיין במרכז העזרה לקבלת מידע נוסף על שינוי זה, שעומד להתרחש בקרוב.


פורסם על-ידי טל אקאבס ופרדריק קמנר, מנהלי מוצר, המרות AdWords