QLife הוא אתר מוביל לאיתור בתי חולים, מסדי נתונים של תרופות ומידע בתחום הבריאות.  היישום לנייד של QLife, "חיפוש תרופה" (Medicine Search) הוא אחד מהיישומים הגדולים ביותר בתחום הבריאות ביפן. היישום מאפשר למשתמשים לחפש מידע על מגוון של תרופות. QLife השיג 2.5 מיליון הורדות של היישום לאחר רעידת האדמה שהתרחשה ביפן במרץ 2011, בעת שצרכנים יפניים ביקשו להעניק טיפול טוב יותר ותשומת לב רבה יותר לבריאות בני משפחתם. 

יושימאסה מיין, המפיק הבכיר ב-QLife, שוחח איתנו לאחרונה והסביר מדוע הם בחרו להשתמש
במודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד ובפרסום של AdMob בנייד, וכן שיתף כמה שיטות עבודה מומלצות לביצוע אופטימיזציה.


מדוע QLife בחר להתחיל לבנות יישום לנייד, ומתי?
בשנת 2008, כשמכשיר ה-iPhone הושק בשוק היפני, התקיים אירוע בתחום הנייד - Mobitec - ובמהלכו זיהיתי את הפוטנציאל של ניידים מתקדמים. טלפונים ניידים הם מכשירים שנמצאים תמיד ברשות הצרכן, בין שהוא בבית, בעבודה או בהצגה. הייתה זו התאמה טובה לעסק שלנו, שמציע שירות של חיפוש תרופות אשר מתבצע באופן מיידי כשעולה הצורך בכך. 

לאחר מכן בדקנו את נתוני החברה שלנו. התחלנו לראות עלייה משמעותית בתנועה ממכשירים ניידים, אפילו יותר ממחשבים אישיים. רצינו לבנות פעילות בנייד ולעודד אותה על מנת להשלים את התנועה ממחשבים אישיים, ובמיוחד במהלך חגים וסופי שבוע שבמהלכם ראינו גידול משמעותי בתנועה בנייד. 

מדוע החלטתם לייצר רווחים מהיישום לנייד באמצעות AdSense ו-AdMob?

במקור התחלנו להשתמש ב-AdSense באתר שלנו בגרסת המחשב השולחני. כאתר שמציע סקירות בתחום הבריאות, עלינו לשמור על אובייקטיביות ועל היושר שלנו למען המשתמשים. כתוצאה מכך, פרסום הוא הפתרון הטוב ביותר למונטיזציה במקום סקירות בתשלום מחברות ומשירותים אחרים בתחום הבריאות.

בחרנו ב-AdSense בזכות איכות המודעות, טכנולוגיית ההתאמה של התוכן והמספר המוגבל של משאבי המכירות שהיו לנו בחברה.  הצגת מודעות רלוונטיות היא חשובה לעסק שלנו. התייחסנו למודעות כתוכן יעיל עבור העסק שלנו, ומודעות לא רלוונטיות לא הצליחו להניב עבורנו הכנסות.

בעבר נהגנו להשתמש ב-AdMob בלבד כדי לייצר רווחים מהיישום שלנו. אך בשנה שעברה, בעת השקת מודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד, החלטנו להשתמש בהן משתי סיבות. הראשונה, כבר השתמשנו במודעות מותאמות אישית שמיועדות לרשת החיפוש עבור האתר שלנו בגרסת המחשב השולחני. השנייה, שמענו שהשילוב של מודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עם AdMob יניב גידול בשיעור הקליקים, שכן מודעות מותאמות אישית שמיועדות לרשת החיפוש יציגו מודעות רלוונטיות יותר בתוצאות החיפוש.           

אילו תוצאות ראיתם כתוצאה משימוש במודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד?
ההכנסה מהנייד גדלה ב-560% לאחר שהתחלנו להשתמש במודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד. מבחנים פנימיים שערכנו מראים רמות גבוהות ויציבות של שיעורי קליקים, מחירים לקליקים ומחירים בפועל לאלף הופעות. המעורבות עם המודעות נוטה להיות גבוהה יותר בקרב משתמשים שהורידו בחינם את היישום שלנו.

השוואה של ביצועים אלו לביצועים באתר שלנו בגרסת המחשב, מראה כי היישום לנייד מניב מחירים נמוכים יותר לקליק אך שיעורי קליקים גבוהים יותר. כדי להגדיל את מספר ההורדות של היישום לנייד, אנו עובדים במרץ על יצירת תוכן איכותי במיוחד כדי לעמוד בצורכי המשתמשים שלנו.

כמה זמן נדרש לכם כדי ליישם מודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד?
נדרש זמן-מה כדי ליישם מודעות מותאמות אישית של AdSense לנייד עבור היישום שלנו, שכן השינויים לא מיושמים בפועל לפני שהמשתמשים שלנו מעדכנים את גרסת היישום שברשותם. תהליך היישום נמשך בין שלושה לארבעה ימים, כולל תקופת הבדיקה.

האם תוכל לשתף שיטות עבודה מומלצות שזיהיתם בעת שימוש במודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש וב-AdMob?
  1. מומלץ להציג מודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש בדפי תוצאות חיפוש. מומלץ להשתמש ב-AdMob בדפי תוכן אחרים.
  2. בנוסף, אנו משתמשים במודעות הבית של AdMob כדי להציג מודעות ישירות בפני המשתמשים.
  3. עם מודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש, תראה שינוי במספר המודעות המוצגות בהתאם לכמות תוצאות החיפוש הרגילות שאתה מציג.  תמיד נציב מודעה אחת מעל לתוצאות החיפוש. נבחר גם להציג מודעה אחרת במיקום נמוך יותר, כשמתקבלות יותר מחמש תוצאות חיפוש. באופן כזה אנו יכולים להגדיל למקסימום את ההכנסה, תוך שאנו מצייתים לתקנון התוכנית המתיר להציג מודעה אחת בלבד בכל תצוגה.

מה הצעדים הבאים של QLife?
זכינו להצלחה רבה בתחום של חיפוש ושירותים של תרופות/שירותי בריאות. נשמח להרחיב את העסק שלנו בכמה כיוונים חדשים. 

ראשית, אנו מעוניינים להגדיל את העסק כמפתח יישומים למגזר הבריאות והתרופות. זכינו להצלחה רבה עם היישום לצרכן, וכך המוניטין שלנו כמפתח של יישום רפואי השתפר בתעשייה בכלל.

אנו שואפים להשיק את היישום שלנו בשווקים גלובליים חדשים. בכל העולם קיים צורך לשירות איכותי של חיפוש שירותי בריאות ותרופות. עם פתרון כדוגמת AdSense עבור בעלי אתרים, נשמח להרחיב את העסק שלנו מעבר לשוק המקומי ביפן ולייצר ממנו רווחים.

לבסוף, אני שמח להודיע כי השקנו לאחרונה יישום חדש ל-iOS - 'מצא מרפאה' (Find Clinic) - שנועד לעזור לאנשים למצוא בקלות בתי חולים ולהגיע אליהם - בארצם ובארצות אחרות. השתמשנו במודעות מותאמות אישית של AdSense לחיפוש עבור יישומים לנייד, גם ביישום שלנו 'מצא מרפאה', ונשמח לראות הצלחות דומות גם עם יישום זה!

----
פורסם על ידי טאטסו סקאמוטו, Account Strategist