דוחות משפכי החיפוש מראים לכם כיצד המשתמשים מחפשים את המוצרים לפני ביצוע ההמרה, ובכך מאפשרים לקבל החלטות מושכלות יותר בחשבון הAdWords שלכם. עכשיו קל מתמיד לשלב את נתוני דוחות משפכי החיפוש בניהול החשבון והאופטימיזציה היומיומית שאתם מבצעים בחשבונכם, באמצעות יצירת עמודות בהתאמה אישית ברמת מסע הפרסום, קבוצת המודעות, המודעות ומילות המפתח.

במידה והפעלתם את מעקב ההמרות, תוכלו לראות ערך חדש ברשימת הערכים בשם "משפכי חיפוש". ערך זה יאפשר לכם להוסיף עמודות עם נתונים אודות מספר הקליקים המסייעים (כמות הקליקים שהתקבלו עד ליצירת המרה), הופעות מסייעות (מספר הפעמים בהן מילת המפתח הפעילה מודעות שלא לחצו עליהן בחיפושים המקדימים להמרה), והמרות בסיוע קליקים (המספר הכולל של ההמרות שעבורן מילת מפתח זו תרמה קליק מסייע אחד לפחות).




לאחר הפעלת מעקב ההמרות, תוכלו להתחיל ללמוד מהנתונים.
להלן מספר טכניקות אופטימיזציה שיסייעו לכם לשפר את הביצועים בחשבונכם:

    •    מצאו את מילות המפתח הטובות ביותר עבור סיוע להמרות - הסתכלו על מילות המפתח בעלות שיעור ההמרות הנמוך ושיעור גבוהה של "המרות בסיוע קליקים / המרות מהקליקים האחרונים". מילות מפתח אלו תורמות לסיוע ההמרות באופן משמעותי, כלומר הן חשובות בשלב מוקדם של "מעגל הקניה" (טווח הזמן בין ההיכרות עם המוצר ועד לביצוע הרכישה), כיוון שהן מניעות אנשים שעדיין בשלב החיפוש. שקלו ליצור כלל אוטומטי להעלאת הצעת המחיר כאשר המרות מסייעות חוצות רף מסוים. בנוסף, צרו קבוצת מודעות נפרדת עבור מילות מפתח אלו, עם מודעות המנוסחות יותר בצורת פנייה למחפשים מאשר כהנעה לרכישה מיידית.
    •    השקיעו במילות המפתח המסייעות להמרות - וודאו שהצעות המחיר עבור מילות המפתח שמניבות קליקים מסייעים גבוהות מספיק. אתם עלולים להחמיץ המרות אם אסטרטגיית הצעות המחיר שלכם מוכוונת אך ורק למילות מפתח המניבות המרות מקליקים אחרונים. מילות מפתח שמפעילות קליקים מסייעים נמצאות בדרכם של המחפשים לקראת ההמרה המיוחלת, לכן חשוב להשקיע גם בהן.
    •    עדכנו את המודעות בעלות הביצועים הפחות טובים - שקלו לנסח מחדש מודעות שלהן יש המרות בסיוע הופעות ודירוג ממוצע. מודעות אלה מופיעות בפני משתמשים שלא הקליקו על המודעה, אך שבסופו של דבר יבצעו המרה. משכו את הלקוחות הפוטנציאלים לבקר באתרכם עם ניסוחים ברורים יותר של הנעה לפעולה במודעות שלכם. בנוסף, שקלו להעלות את הצעת המחיר על מילות המפתח שמפעילות מודעות אלה, בהנחה שדירוג המודעה נמוך, על מנת להבטיח שהמודעות שלכם יופיעו בפני מחפשים רבים.

סיפור הצלחה
דיברנו עם Jimdo, חברת אינטרנט בינלאומית שעוזרת לאנשים לבנות בעצמם את האתרים שלהם, על ההצלחה שלהם באמצעות השימוש בדוחות משפכי החיפוש:

השימוש בדוחות משפכי החיפוש בAdWords, אפשר לנו לשפר את כמות המכירות שמגיעות מAdWords ולייעל אותן. באמצעות השימוש בעמודות המותאמות של משפכי החיפוש, ובמיוחד בשיעור ה"המרות בסיוע קליקים / המרות מהקליקים האחרונים", אנו מסוגלים לזהות את מילות המפתח בעלות הערך הגבוה ביותר עבורנו. ברגע שאנו יודעים מהי החשיבות של מילות מפתח אלה, אנו יכולים לשפר את הצעות המחיר על מילות מפתח אלה. בעקבות שינוי זה, כבר ראינו עלייה של 30% בשיעור ההמרות הכללי, ועלייה של 16% בהחזר על ההשקעה (ROI).
לפרטים נוספים על הוספת עמודות משפכי החיפוש בדוחות החשבון שלכם, בקרו במאמר הרלוונטי ממרכז העזרה של Google AdWord.

נכתב על ידי דן פרידמן, מנהל מוצר, AdWords
תורגם על-ידי  מרב יכין, צוות Google AdWords