הפוסט של היום עוסק בחישוב של התאמות הצעות מחיר לנייד. זהו הפוסט השלישי בסדרה בנושא שיטות מומלצות למתן הצעות מחיר. הפוסט הקודם עסק בנושא שיפור התוצאות באמצעות התאמות הצעות מחיר למיקום.

כיום אנשים מחוברים לאינטרנט כל הזמן תוך כדי שהם עוברים בין מכשיר למכשיר. למעשה, יותר מ-38% מהאינטראקציות היומיות שלנו במדיה מתרחשות בנייד[1]. עובדה זו מעניקה למפרסמים הזדמנויות חדשות להגעה ללקוחות בכל זמן, בכל מקום ובכל מכשיר. המטרה של Google היא לעזור לכם להפוך את ההזדמנויות האלו להכנסה ולפתח אסטרטגיות חדשות שיאפשרו לעסק שלכם להצליח בנייד.

התאמות הצעות מחיר לנייד במסעות פרסום משופרים של AdWords מאפשרות למפרסמים ניצול אופטימלי של הצעות המחיר בכל המכשירים - והכל ממסע פרסום אחד. בפוסט של היום נעזור לכם להבין כיצד לחשב התאמת הצעת מחיר לנייד, תוך התייחסות לערך הכולל של המרות ממודעות לנייד עבור העסק שלכם.

בדיקת הביצועים הנוכחיים במחשב שולחני ובנייד

לפני חישוב התאמת הצעת המחיר לנייד, תוכלו להפיק דוח של AdWords כדי לבדוק את הביצועים הנוכחיים שלכם במחשב שולחני ובנייד. אמנם קל לעקוב ב-AdWords אחר המרות מקוונות, הורדות של אפליקציות ושיחות, אך ייתכן שתתקשו לייחס ישירות למודעות שלכם המרות אחרות, כדוגמת ביקורים בחנות. בנוגע להמרות אלו, ייתכן שתצטרכו להעריך את הערך שלהן. ככל שתדייקו בהערכת הערך של ההמרות האלו, כך הצעת המחיר שלכם תהיה אופטימלית יותר לנייד.

חישוב התאמת הצעת המחיר לנייד

המפתח לאופטימיזציה של התאמת הצעת מחיר לנייד הוא זיהוי היחס בין ערך ההמרות בנייד לערך ההמרות במחשב השולחני (ובטאבלט). כדי לחשב זאת יש לחלק את הערך של כל קליק בנייד בערך של כל קליק במחשב השולחני.

 


נמחיש את החישוב בעזרת הטבלה הבאה. נניח שהנתונים הבאים מתייחסים לקמעונאי ארצי שמנהל אתרים למחשב השולחני ולנייד, ובבעלותו גם חנויות פיזיות. במהלך החודש האחרון הקמעונאי קיבל 10,000 קליקים ממודעות לנייד ו-10,000 קליקים ממודעות למחשב השולחני ולטאבלט.  המודעות לנייד הניבו $900 משיחות טלפון לחנויות, $5,000 ממכירות מקוונות ו-$5,000 מביקורים בחנויות - ובסך הכל הכנסה של $10,900. במהלך אותו חודש, המודעות למחשב השולחני ולטאבלט הניבו $100 משיחות, $10,000 ממכירות מקוונות ו-$2,000 מביקורים בחנויות - ובסך הכל הכנסה של $12,100.




על סמך המידע הזה, הקמעונאי מחשב את הערך לכל קליק (לנייד ולמחשב השולחני) על ידי חילוק הערך הכולל (כלומר, ההכנסה הכוללת מכל סוגי ההמרות) במספר הכולל של קליקים, בהתאמה. במקרה הזה, הערך לכל קליק בנייד הוא $1.09 והערך לכל קליק במחשב השולחני הוא $1.21.

התאמת הצעת המחיר לנייד של הקמעונאי היא היחס בין שני הערכים האלו: חילוק הערך לכל קליק בנייד בערך לכל קליק במחשב השולחני, פחות 1. כלומר: (1.09/1.21) - 1, או התאמת הצעת מחיר לנייד של 10%- שניתן להזין ב-AdWords.

חזרה ובדיקה

בדומה לכל הטכניקות של שיווק מקוון, התאמות הצעות מחיר לנייד הן לא משהו שפשוט "מגדירים ושוכחים ממנו". יש צורך לחזור ולבדוק את הנתונים כדי להביא בחשבון שינויים עונתיים או שינויים בתפעול העסק.  בשל הגדלים השונים של מסכים בנייד, אנחנו ממליצים גם לעקוב מקרוב אחר נתח ההופעות שלכם בנייד כדי לאפשר את הצגת המודעות שלכם במיקומים העליונים.

מידע נוסף

למידע נוסף על התאמות הצעות מחיר לנייד, בקרו במרכז העזרה של AdWords או צפו בהקלטה הבאה של Hangout בשידור, "מסעות פרסום משופרים: אסטרטגיית אופטימיזציה לנייד".

כדי להשתמש בהתאמות הצעות מחיר לנייד עליכם לשדרג את מסעות הפרסום שלכם למסעות פרסום משופרים. החל מ-22 ביולי 2013 נתחיל בשדרוג אוטומטי של כל מסעות הפרסום.

בשבוע הבא נתעמק בדרכים לשימוש בכלים, כדוגמת כלי אופטימיזציית ההמרות ואופטימיזציית המחיר לקליק, כדי להפוך את הגדרות הצעות המחיר שלכם לאוטומטיות על סמך יעדים עסקיים ספציפיים כדוגמת החזר ROI.

פורסם על ידי אנדי מילר, ראש צוות פתרונות חיפוש לנייד




[1] http://www.google.com/think/research-studies/the-new-multi-screen-world-study.html