הטלפון הנייד הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהגוף שלנו ומהאופי שלנו. החיפושים בניידים עולים משנה לשנה, ואנחנו מזהים כבר תחומים שונים שבהם הביקוש בניידים עבר את הביקוש במחשבים. האופי של שימוש בניידים הביא לשינוי גם אצל הגולשים, וכיום, מפרסמים צריכים לדעת איך להגיע לגולשים עם מסר מתאים בנייד ובזמן הרלוונטי ביותר לגולש. לדוגמא, שנת 2015 הייתה שנת המובייל בתיירות, שהחיפושים בתיירות הגיעו למעל 40%, כאשר בתיירות פנים, עברו את רף ה-50%.

לקראת פסח 2015, רשת מלונות פתאל השיקה את האפליקציה שלה, yala, להזמנת חדרי מלון ברגע האחרון בהנחות של עד 40%. פתאל הבינו שמובייל הופך להיות נקודת המגע הראשונית והחשובה של הלקוחות בתהליך החופשה, וידעו שיצטרכו להתאים את הפעילות שלהם לצרכנים. ביחד עם סוכנות הפרסום שלהם Moburst, הם חיפשו את אפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר, שיעזרו להביא להורדה של האפליקציה, גולשים שיזמינו חופשות, ולשמור על עלות הורדה אפקטיבית.



באמצעות קמפיינים להורדת אפליקציה בחיפוש וב-Google Play, הם טרגטו ביטויים שונים בעולם של תיירות פנים, והציגו את האפליקציה על ביטויים רלוונטיים. ״גילוי של אפליקציה הוא השלב הקריטי ביותר בחיי האפליקציה, וכיום גולשים משתמשים גם במנוע החיפוש של Google במובייל וגם בחנות ה-Play״ מסביר בוריס קימלמן, ראש חטיבת ה-E-Commerce של פתאל, ״מינוף היכולות של החיפוש, ברגעים שגולשים מחפשים חופשה, הן בחיפוש רגיל, והן ב-Play, מאפשרים להביא את האפליקציה שלנו לגולשים ברגע הרלוונטי ביותר, ולהתחיל איתם מערכת יחסים ארוכה״.


הגברת הפעילות בעולם החיפוש הביאה לעלייה של 884% בכמות ההורדות של האפליקציה, אחוז ההמרה גדל בלמעלה מ-1920% ברבעון השלישי של 2015. כל זה קרה במקביל לירידה של 33% בעלות ההורדה של האפליקציה. היכולת להגיע לגולשים ברגע הקריטי של הזמנת חופשה, הביא לעלייה של 1579% ב-ROI בפעילות, והרווחים עלו ב-268%. ״Google עזר לנו להגדיל את כמות ההורדות שלנו במסגרת זמן קצרה, ועזרה לנו לקבל תובנות חשובות על השימוש של הגולשים שלנו באפליקציה״ מסביר בוריס.

איתי אלדן, סמנכ״ל מדיה ב-Moburst מאשר: ״אנו עובדים עם מספר גופי מדיה, ומצאנו שפעילות החיפוש ב-Google ו-Google Play הביאו לנו את הגולשים הנאמנים ביותר, עם ערך משך חיים (Life time value) מאוד גבוה. באמצעות Google אנחנו מצליחים להגיע לקהל ממוקד, ברגע שהם צריכים את האפליקציה של yala כדי להזמין את החופשה הבאה שלהם״. 

פורסם על ידי עדו אייזנשטדט, מנהל לקוחות ב-Google.